Zioła nie muszą być nudne

Produkty pochodzenia naturalnego przeżywają prawdziwy renesans. Powracamy do korzeni wybierając to, co bliskie naturze, organiczne, ekologiczne. Na pograniczu pożywienia, a leczenia stoją zioła.

Ziołolecznictwo wraca do łask, chcemy korzystać z dobrodziejstw, jakie daje nam natura. Sprawdzone wielopokoleniowo kojarzą się jako bezpieczne i skuteczne. Używane jako dodatki do dań, ale także do sporządzania naparów, wywarów itp. mikstur leczniczych, profilaktycznych.

Oldschoolowe

Zioła kojarzą się odrobinę staromodnie, ale dzięki temu idealnie wpisują się w obecną modę na slow life. Mi przywodzą na myśl ryciny z herbarzy w pięknym, prowansalskim stylu, które podziwiałam już jako dziewczynka. Która babcia nie miała bestsellerowej „Apteki Pana Boga” na swojej półce w kredensie? Obecnie bardzo na czasie jest mieć swój mały ogródeczek, nie ważne czy na balkonie, czy oknie, a w nim świeżą tradycyjny, polski szczypiorek, ale także śródziemnomorską bazylię.

Herbal branding

Jednak moda na slow life dotyczy głównie młodszego pokolenia, stąd też produkty ziołowe przechodzą swoisty proces rewitalizacji. Odmienione w nowoczesny, kreatywny sposób zaciekawiają, urzekają i z pewnością trafiają do dzisiejszego odbiorcy. Przekonajcie się, że zioła nie muszą być wcale nudne i nie sprowadzają się tylko do saszetkowanych herbatek, bądź torebkowanych przypraw. Poniżej dosłownie kilka przykładów na branding produktów z tego segmentu. Odniesienia do natury, nowoczesny design, minimalizm, wysmakowane formy to arsenał, z których korzystają marki.

Zioła socializują

Jak grzyby po deszczu wyrosły blogi oraz fanpejdże dotyczące ziołolecznictwa, a także ziół kulinarnych. Facebookowy fan page Ziołolecznictwo ma ponad 2100 fanów, którzy wymieniają się na nim opiniami nt. roślin leczniczych. Natomiast Zioła i zdrowe żywienie z 1700 fanami zachęca do włączenia ziół do codziennej diety. Lecznicze zioła to blog, który warto odwiedzić, by poszerzyć wiedzę o zastosowaniu ziół. Największy, komercyjny fan page skupiający ponad 2500 fanów należy do Laboratorium Medycyny Naturalnej BONIMED, producenta Ziół Ojca Grzegorza Sroki.

Ziołolecznictwo ma wciąż wielu zwolenników, stąd też firmy farmaceutyczne, kosmetyczne mogą znaleźć w tym segmencie niszę dla siebie i spróbować dotrzeć do młodszej grupy docelowej, pozycjonując produkty w nowoczesny sposób.

Zdjęcia: behance.net

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *